Vozi Miško

NIN, Milan Ćulibrk 26.08.2019 16:14
Vozi Miško


Za vlast u Beogradu nije problem to što lane nije kupila nijedno novo vozilo, što su autobusi stari 11 godina, što je GSP napustilo 247 vozača, a uskoro će možda još 350. Sve probleme rešiće reklame u Informeru i na Pinku. Pa neka košta 195 miliona



Bilo je samo pitanje dana do kada će gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, od svih uvažavan kao vrsni lekar i upravnik Dečije bolnice u Tiršovoj, moći za sva nepočinstva gradske vlasti da se skriva iza prilično nepopularnog zamenika Gorana Vesića. Odavno je sve već prevršilo svaku meru i krajnje je vreme da se i Radojičić javno izjasni da li i on, poput Vesića, veruje da će nova marketinška kampanja, koja će građane Beograda koštati 195 miliona (dva puta po 90 plus 15 miliona) dinara, rešiti najveći problem gradskog saobraćaja.

Elem, vlast Beograda spremna je da 1,66 miliona evra naših, ne Vesićevih, para potroši ne bi li uverila podanike da je stanje u gradskom prevozu mnogo bolje nego što oni stvarno misle dok se na plus 35 stepeni Celzijusovih voze u poluraspadnutim, dupke krcatim autobusima bez klima-uređaja. Ako posle dugog čekanja uopšte uspeju da se ukrcaju u neko od prevoznih sredstava, kada već ministar Vulin neće GSP-u da pozajmi nova borna kola, mnogo primerenija za vožnju po raskopanim gradskim ulicama.

Za vlast gužve, sve ređi polasci i poluispravni autobusi, trolejbusi i tramvaji očito i nisu neki problem. A ni za građane neće biti ako poveruju u reklame koje će ih koštati 195 miliona dinara, od čega će 90 miliona otići na kampanju sa ciljem da se promeni slika o javnom prevozu. A tu lošu sliku gradska vlast je naumila da promeni tako što će nove spotove o verovatno najboljem gradskom prevozu u svetu emitovati na Pinku i Kopernikusu, pardon na O2 i Prvoj, a oglase u Informeru, Srpskom telegrafu, Alou, Kuriru, 24 sata, reviji SAT i Blicu. Osim što mi stvarno nije jasno šta se to Milomir Marić zamerio Vesiću, pa na spisku za ovu „javnu nabavku“ nema TV Hepi, što u startu umanjuje šanse za srećan završetak ove kamanje, mislim da će ovo biti bačene pare. Uostalom, jesu li i do sada Informer, Alo i Srpski telegraf ikada napisali nešto loše protiv Vesića i aktuelne gradske vlasti? I hoće li im iko poverovati ako i objave da je Beograd grad sa najbolje organizovanim gradskim prevozom u Evropi? Tim pre što su ta tri tabloida plus Kurir samo od avgusta do decembra 2018, prema izveštaju Saveta za štampu, prekršili novinarski Kodeks oko 3.000 puta. Uz to, novinari Raskrikavanja utvrdili su da su Informer, Alo i Srpski telegraf lane na naslovnim stranama objavili više od 700 lažnih ili neutemeljenih tvrdnji. Hmm, nije li onda potpuno logično što je gradska vlast izabrala baš te listove za svoju kampanju? Pa, ko bi drugi pristao da toliko laže da je prevoz dobar?

Biće da je, ipak, vlast samo našla elegantan način da provladine tabloide i televizije nahrani, da ne ujedaju ruku koja ih hrani. A to što će svi Beograđani to da plaćaju, koga briga. Mada, možda neki gledalac Pinka u nekoj zabiti i poveruje da u Beogradu prevoz funkcioniše normalno.

Više od toga koliko će to da nas košta nervira me objašnjenje gradskog Sekretarijata za javni prevoz da „korisnici javnog prevoza nisu dovoljno obavešteni o sprovedenim aktivnostima na unapređenju kvaliteta usluge“. Da nije problem, ipak, u nečem drugom? Da, recimo, „sprovedene aktivnosti na unapređenju kvaliteta usluge“ nisu dovoljne? Je li se iko od nadležnih bar počešao po glavi kada je pročitao izveštaj u kome stoji da prošle godine GSP nije kupio nijedno novo vozilo, a da je rashodovao 38, jer su se verovatno raspala? Ili zbog toga što je prosečna starost autobusa GSP-a skoro 11 godina? Ili što je lane GSP napustilo 247 vozača i što bi već u septembru moglo da ih ode još 350?

Činilo mi se uvek do sada da se Vesić nekako razume u pare, pa mi tim pre nije jasno kako mu je promakla računica da je 195 miliona dinara, koje će otići „prodavcima magle“, bilo dovoljno da se svakom od oko 2.000 vozača GSP Beograd isplati jednokratno po 97.500 dinara. Ili da im se narednih godinu dana plate uvećaju svakog meseca za 8.125 dinara. Ne čini li vam se da bi to moglo mnogo više da doprinese boljem prevozu od nekakve pi-ar kampanje. Osim što bi u tom slučaju praznih ruku ostao i Informer, koji proziva srpske medije sa severa Kosova da su od Vlade Srbije svi zajedno dobili 2,3 miliona dinara, a da kritički pišu o vlastima u Beogradu. Eto, Informer će samo iz budžeta Beograda dobiti ko zna koliko desetina miliona dinara. Ali, evo, već sad znamo da neće kritikovati javni gradski prevoz. Vozi Miško. Za sve pare. Pogotovo kad ceh plaćaju građani.


Izvor



Dodaj komentar
  Anonimni komentar
Ime:
Lozinka:
  Zapamti me na ovom računaru

Naslov:
Pošalji mi svaki odgovor na moj komentar
Pošalji mi svaki novi komentar na ovaj članak