Tajne mršavljenja: Promena jedne loše navike izazvaće domino efekat!

S media 06.07.2012 18:38
Tajne mršavljenja: Promena jedne loše navike izazvaće domino efekat!


Počnite malim koracima, završite s velikim rezultatima.



Mnogi ljudi koje muči višak kilograma žele da promene svoj stil života, ali smatraju kako bi vrlo lako mogli da se izgube u velikim promenama i novim navikama. Većina jednostavno ne veruje da će uspeti da promene sve svoje loše navike koje ih drže dalje od uspešnog gubitka kilograma. Ono na što ne računaju je snaga malih promena.
Naime, istraživači Medicinskog fakulteta Fajnberg Univerziteta Nort-Vestern potvrdili su kako promena jedne loše navike može da ima domino efekat na sve druge navike.

Na primer, ako ste navikli da svoje slobodno vreme provodite parkirani ispred televizora s rukom u kesi čipsa, šanse su da ćete jesti manje čipsa i piti gaziranih sokova ako izaberete laganu šetnju. Ta ponašanja su usko povezana jedna sa drugim, ako se promeni jedno, moraće da se promeni drugo, jednostavno su objasnili stručnjaci.
Ponudili su najefikasnije promene stila života: smanjite vreme koje provodite gledajući televiziju ili za računarom, krećite se i jednostavno jedite više voća i povrća.

"Samo dve promene stila života imaju generalno veliki uticaj i nisu prevelike da bi se prihvatile. Ljudi imaju toliko nezdravih vrsta ponašanja da se izlažu povišenom riziku od bolesti srca i raka, ali njima i njihovim lekarima je teško da znaju gde da počnu s promenama tih nezdravih navika.

Ovaj pristup sve pojednostavljuje. "Ustanovili smo kako ljudi mogu da prihvate velike promene u kratkom roku i prilično dobro ih zadrže", objasnila je Boni Spring, vođa studije objavljene u časopisu "Arhivi interne medicine", prenosi Ordinacija.

Čak 86 posto ispitanika koji su prihvatili zdraviji stil života odlučilo je da nastavi u istom pravcu posle kraja istraživanja. "Ima nešto u povećanju konzumacije voća i povrća zbog čega su smatrali da su sposobni za ove promene. To je zaista povećalo njihovo samopouzdanje i želju da ne pokleknu“, zaključila je Spring.

Izvor



Dodaj komentar
  Anonimni komentar
Ime:
Lozinka:
  Zapamti me na ovom računaru

Naslov:
Pošalji mi svaki odgovor na moj komentar
Pošalji mi svaki novi komentar na ovaj članak